Wednesday, October 17, 2012

Darah dari tanduk rusa panjangkan umur?

Assalamualaikum...

Yang seorang pesara dari sebuah syarikat besar di China. Dia dan isteri berhijrah ke Hengxi, Nanjing untuk memulakan penternakan rusa sika. Yang mendakwa bahawa tanduk rusa sika muda yg belum jadi tulang lebih bernilai dari lembu atau biri2. (tanduk je tau) Yang juga mendakwa bahawa meminum darah dari tanduk rusa juga boleh memanjangkan umur.

Seorang professor Hospital Perubatan Tradisional Wilayah Jiangsu berpendapat bahawa tanduk rusa sika muda mmg terkenal & mahal dalam perubatan tradisional org cina. Tetapi tidak semua orang boleh minum darah rusa. Sebagai contoh, sesetengah orang yang minum darah rusa kerap kencing, tekanan darah tinggi, atau nefritis (keradangan buah pinggang) manakala orang yg ada masalah hati di larang meminumnye. Beliau juga menyangkal dakwaan bahawa minum darah rusa boleh merawat kencing manis. Beliau menjelaskan bahawa, selepas meminum darah rusa, peminum akan menjadi gelisah dan marah, paras gula dalam darah mereka tidak menurun tetapi sebaliknya meningkat




Pendapat aku plak, minum lah darah dari tanduk apa pun, walaupun tanduk dari dinasor bertanduk sekalipun, itu pun kalau dinasor bertanduk wujud lagi la...kalau dah sampai ajal, mati gak.

Suber: China Smack

Wassalam...

0 comments:

Post a Comment