Monday, November 12, 2012

Klinik Damai Seksyen 7 buat aku bengang

Assalamualaikum...

Klinik Damai seksyen 7 telah buat aku bengang tahap gaban.

10.11.12 hari Sabtu pukul 8.45 pagi, ntah mcm mana anak aku yg baru 7 bulan terluka jari telunjuk sebab dia tersepit kat water trap kat dapur rumah aku. Berlambak darah keluar. Bini aku panik...aku lg panik sbb tengok darah berlambak kuar kat jari dia. Bayangkan budak baru 7 bulan beb...aku capai anak aku terus aku nak bawak pegi klinik...bini aku suruh tunggu sebab dia nak bersiap. Pompuan, kalau nak bersiap alamat abis darah anak aku sebab tunggu dia bersiap. Aku dgn selamba, capai kunci kete & terus keluar.

Dalam perjalanan aku pangku anak aku kat riba aku, nasib baik kete bini aku auto...kalau manual mmg jenuh nak main gear. Aku pasang lampu 'hazard' & pecut. Dengan anak aku yg tengah melalak & darah yg tak berenti meleleh...aku pecut kete mcm org gila. Terima kasih kat pemandu2 lain yg aku 'highlight' lampu dgn sporting diaorg kasi laluan. Sampai kat Klinik Damai, terus aku masuk tuju ke kaunter pendaftaran. Budak pompuan kat kaunter tu tanya kenapa...aku terus tunjuk jari anak aku yg tengah meleleh darah. Dgn selamba pompuan tu cakap, "doktor takde, kalau nak tunggu pukul 11.00 baru doktor masuk". Maknanye aku kene tunggu 2 jam lagi...Dia suruh aku daftar dulu, belum dia habis cakap, aku dah blah dari klinik tu terus ke Klinik Ajwa. Klinik Ajwa nih kira satu baris ngan Klinik Damai...Bila staff klinik tu tengok anak aku menangis2 sambil berdarah, terus dia bawak aku masuk pegi jumpa doktor. Dia tak tanye ape2 langsung. Dlm bilik doktor, baru la doktor tanya...aku pun jawab la apa yg terjadi. Sesudah dressing luka anak aku, baru la lega sket hati aku. Terima kasih aku ucapkan kat staff Klinik Ajwa...

Berbalik pada Klinik Damai, apa ke bangangnya staff kat Klinik Damai. Apa kejadahnya korg bukak klinik tu tapi doktor takde? Org pegi klinik nak jumpa doktor, bukan nak kene tunggu doktor datang klinik. Bila aku tengok anak aku dah ok...reda la skit marah aku...

Pada 11.11.12 pukul 6.45 ptg, aku kononnya nak tukar la dressing luka anak aku. Bini aku plak, cakap dia nak pegi kat Klinik Damai nih, aku sebenarnya tak nak. Kalau boleh aku nak pegi klinik lain selain klinik Damai nih, tapi bini aku nak jugak pegi Klinik Damai nih, aku pun ikut kan aje...Bila aku masuk je, aku tengok staff kat klinik tu aku dah naik menyampah, sebab semuanye tengah melepak. Sekali lagi diaorg buat aku bengang...dgn selamba, "doktor takde, doktor pkl 7.30 nanti baru masuk". Staff klinik tu suruh aku daftar dulu, dan sekali lagi, belum dia abis cakap...aku tarik tangan bini aku kuar...

Apa punya bangang la klinik Damai nih...tak damai langsung. Baik tutup je klinik tu, 2 kali aku dtg, 2 kali doktor takde. Apa kejadahnye bukak klinik tapi doktor takde. Bangang punye klinik. Marah aku nih...Atlast, aku pegi klinik Ajwa gak...seperti biasa, klinik nih tak hampakan aku. Terima kasih Klinik Ajwa...