Friday, October 12, 2012

Berbelah bagi & marah

Assalamualaikum...

Hati aku berbelah bagi samada nak tgk perlawanan separuh akhir Piala Malaysia antara Selangor vs Kelantan atau menjenguk nenek sedara bini aku yg terpaksa di hantar ke Hospital Columbia, Seksyen 17, Shah Alam. Dan untuk makluman, aku adalah penyokong Selangor, sebab aku di lahirkan di bumi Selangor yg bertuah ni & yang sekarang menjadi rebutan BN.

Melihat sayu wajah bini aku, tak sampai hati plak aku nak tolak permintaan bini aku. Apalah sgt perlawanan bola kalau nenek sedara dia yg skrg nih terlantar sensorg kat hospital nun. Kalau ikutkan hasutan syaitan, mmg aku pilih tgk bola dari tgk org sakit. Alhamdulillah, kepala otak aku masih waras & iman aku yg senipis kulit bawang berjaya menangkis godaan syaitan nirrajim.

Tapi yg aku marah skrg nih, 'maid' yg sepatutnye menjaga nenek sedara bini aku larikan diri. Sampai hati dia tinggalkan nenek yg 'bed ridden' sensorg kat umah kakak ipar aku. Di takdirkan kakak ipar aku nih tergerak hati nak call maid dia. Dari pkl 3 ke 4 telepon tak diangkat2. Kakak ipar aku panik. Cuba lagi sampai pkl 4.30. Maid dia tak angkat. Kakak ipar aku tak sedap hati, dia pun balik umah. Pintu rumah terbukak. Sah, maid dia lari. Hampeh betul la maid dari indon nih. Muka baik, sembahyg tak tinggal, tapi sanggup tinggalkan nenek yg bed ridden terkontang kating.

Nak kata kakak ipar & abg ipar layan dia teruk takde plak. Siap bagi handphone, kredit di topupkan. Kiranye ok la layanan kak ipar & abg ipar aku kat maid mangkuk ayun nih, sebab diaorg jarang ada umah. Selalu outstation. Skrg maid ni telah menyusahkan keluarga bini aku & aku pun terkene tempiasnye skali. Hampeh...mmg hampeh. Tak dpt aku nak layan bola malam nih.

Ok..chow chin chou.

0 comments:

Post a Comment