Friday, October 19, 2012

[MK]Cukup untuk kali ini

Assalamualaikum...

Cukup untuk kali ini...itu ungkapan yg aku nak tujukan pada para pemimpin BN. Aku muak dgn diaorg nih. Mcm2 skandal diaorg buat. Tak serik2 ke korg nih? BN dah memerintah selama 55 tahun patutnye makin baik, ini tak, makin jahanam lagi adalah. Setiap kali ketua audit negara keluarkan laporan audit, mcm2 perkara yg tak elok dihidangkan dlm laporan audit tersebut.

Sebelum nih pun aku dah mention dlm post aku yg sebelum nih pasal laporan audit. Tapi, yg satu nih mmg menarik perhatian aku. "Serawak bina jambatan RM20 juta ke belukar". Apa bengap tahap gaban sgt la diaorg nih. Buat jambatan pegi belukar...kalau pegi tanah kubur tu kira ada jugak rasa respect aku kat kerajaan BN nih...sampai sanggup habiskan RM20 juta semata-mata utk pegi ke tanah perkuburan. Tapi...pegi belukar, sapa nak pegi? Dan yg paling maha bengap dari bengap tahap gaban punye kenyataan "jambatan konkrit bernilai RM20.43 juta ini tidak dapat dimanfaatkan sepenuhnya bagi merangsang pertumbuhan ekonomi tempatan setelah disiapkan disebabkan jalan di seberang sungai sepanjang 10 kilometer untuk menghubung rumah panjang dan sekolah belum dibina" Inilah kenyataan yg paling maha bengap dari segala bengap tahap gaban. Kenapa la tak buatkan jalan tu skali. Kenapa mesti buat sikit2. Aku yg tak sekolah tinggi pun boleh calculate impak kalau jalan yg sepatutnye menghubungkan ke jambatan tu tidak di buat skali. Nak kata kerajaan Sarawak takde duit, berkompang2 Taib Mahmud kata Sarawak negeri kaya. Takkan lah nak buat jalan sepanjang 10km takde duit...

Mengikut perkiraan aku antara impak2 kalau jalan yg sepanjang 10 km tu tak dibuat skali antaranye, jambatan yg menghubungkan jalan tersebut tak dpt di guna. Bila jambatan tak dpt di gunakan korang pun buat tak tau je. Bila korang buat taktau je, ketua audit negara hantar org utk audit. Bila dah kene audit, laporan audit pun akan bentang kat parlimen yg mana laporan tu lambat 2 minggu. Bila laporan dah dikeluarkan, org2 kat Malaysiakini pun beli laporan tu. Bila diaorg beli laporan tu, apa yg diaorg cari projek2 yg tak siap & bermasalah. Antaranye, projek jambatan yg korg buat ni lah. Bila MK kuarkan berita nih, blogger2 yg benci kat korg pun bersorak gembira sebab ada point nak hentam korg dan aku salah sorg. Bila aku ulas, aku akan labelkan korg maha bengap dari segala bengap tahap gaban...hahahaha...ini antara impak2 negatif yg korang dpt. Impak positif tarak...

So, sampai di sini saja la ulasan aku utk kali nih utk korang yg maha bengap dari segala bengap tahap gaban.

Wassalam...