Monday, November 5, 2012

Ular dalam semak

Assalamualaikum...

Nak tanya korang la, bila masa plak hukum hudud ada versi? Sesungguhnya org yg jahil je kata ada versi. Ni aku nak cite pasal sorang ulamak sorang nih. Dia pegi la jumpa cina bangang nak mampus yg pernah buat kenyataan kontroversi pasal hudud nih. Dia pegi terangkan kat cina nih pasal hukum hudud nih. Nampaknye mcm berjaya. Tapi, yg aku pelik kenapa ular dlm semak nih boleh bagi kenyataan mcm nih?

"Ditanya sama ada Soi Lek menerima hudud dilaksanakan ke atas semua rakyat, Fathul menjelaskan Soi Lek mendukung prinsip demokrasi.

“Jika majoriti rakyat mahukan hudud untuk semua, maka beliau terima, jika majoriti mahu hudud versi Pas juga beliau terima, negara kita negara demokrasi,” katanya."
sumber:Sinar Harian

Since when, hukum hudud ada versi Pas? Woi...ular dlm semak. Aku naik muak dgn ko punye auta. Ish....tak tau la aku nak ckp mcmana lagi ngan ular dlm semak nih lagi. Engko nih dah merosakkan golongan ulamak. Di sebabkan ko yg bodoh bila bg kenyataan, abis ulamak2 yg lain terpalit ngan taik yg ko buat nih. Kalau ko tu adik aku, dah lama putus saudara tau. Tapi, mengenangkan ko tu umat nabi Muhammad mcm aku gak, aku terima gak ko sebagai saudara seagama. Tapi, tolonglah jangan bagi kenyataan yg membabi buta. Aku ni bukanlah ulamak & ilmu agama aku pun cetek. Ko, yg aku rasa ilmu agama pun boleh tahan, kalau boleh gunakanlah ilmu tu ke jln yg betul. Jgn di sebabkan duit, pangkat ko menggunakan ilmu ko tu utk kepentingan parti yg ko ikut skrg nih. Aku doakan semoga terbuka hati ko satu hari nanti utk berubah.

wasalam...