Saturday, November 17, 2012

Ada gak pencacai umno yg bangang 1

Assalamualaikum...

Ketua Pemuda PAS baru2 nih dah isytiharkan pendapatan bulanan dia dlm muktamar, tengok gambar kat atas yg aku ambik dari amenoworld.blgospot. Mengikut pendapat aku, kira berani gak la dia isytiharkan harta yg dia ada. Mmg sikit la kalau di ikutkan...


Tapi ada gak pencacai umno yg bangang mempertikaikan pendapatan KP PAS nih. Aku tak tau la plak bila masa PAS bg kenyataan yg perjuangan diaorg tak payah bayar dgn wang ringgit, kalau di bayar pun bukan lah main cecah puluhan ribu ringgit... Kalau dah pegang jawatan mesti la kena bagi elaun...kalau tak mcmana nak hidup wahai pencacai umno yg bangang...kalau nak lawan biar dgn fakta, bukan ngan emosi. Elaun yg di bayar kat KP PAS pun ciput kalau nak di bandingkan elaun KP UMNO...Cube tanye KJ brape dia dpt jadi KP umno? Aku baru tanya KP umno je tau...belum lagi yg lain2 tuh...Ada bran ke nak bgtau kat rakyat Malaysia brape KJ dpt?


Seriosli ini pun ko nak tau gak...bab nih aku pun tak tau brape dia dpt. Sepupu aku salah sorang org PAS. Dia nih kira org kuat PAS kat Keramat. Setiap kali ceramah yg kecik2 la, dia sediakan peralatan audio video utk ceramah2 nih. Dan dia di bayar gak...tapi tak seberapa pun. Yg bagusnya dia nih...duit yg dia dpt dia masukkan kat tabung parti. Bukan parti umno tau, tapi parti PAS tau. Aku tanya kenapa tak ambik duit tu...? Jawab dia..."parti lebih memerlukan duit tu daripada dia. Lagi pun aku bukan nak duit...aku nak pahala..." Dan sepupu aku nih pun bukan alim sgt. Itu baru ahli PAS yg biasa je...Utk pengetahuan semua, setiap kutipan derma akan di masukkan terus ke tabung parti...diaorg bukan main songlap2 duit org derma beb. Haram kata diaorg...nanti kat akhirat kene masuk neraka. Bukan mcm org umno...duit zakat ngan baitulmal pun diaorg sebat...org2 umno nih ingat dunia je, diaorg tak ingat langsung kat akhirat...


Lagi skali ko menunjukkan kebangangan ko. Mengikut perkiraan ko mmg la tak cukup...Kenapa tak campur ngan gaji bini dia yg RM4000 tuh? Itu la...bila org kata ko bangang, ko marah. Selidik la dulu baru buat calculation bangang...


Cet...cuba cermin sket parti umno yg awak bangga2kan sgt tu...utusan malaysia asyik fitnah je memanjang. Bila kene saman asik kalah je memanjang...


Ini bangang tahap gaban punye statement...

Banyak lagi komen2 bangang yg aku nak selitkan kat dlm nih...tapi masa tak mengizinkan...

Akhir kata dari aku yg aku petik dari blog amenoworld dan aku oter sket...Memandangkan orang2 umno tak reti nak buat calculation.. jadi belajar la dari org2 PAS oke. Tak tau kira dan sebar fitnah orang bukan kempen tapi gampang. Tatau takpe, belajar la jangan meroyan.

wasalam...