Tuesday, November 27, 2012

Alasan yg paling tak munasarawak di dunia



Assalamualaikum...

Kindly see the image above. (permulaan ayat tiap kali aku tulis email kat mana2 customer aku)

Tengok bahagian penting yg aku highlite kan tuh...kendian tengok gambar kat bawah nih plak.

Klik gambar utk pembesaran, bukan utk besarkan buah dada. Hanya utk gambar nih saja.

Bahagian yg penting tu aku highlite kan ngan warna kuning.

Ok...dah tengok kedua2 screenshot kat atas kan. Sekarang tiba masanya utk menghentam...rmk5 atau rancangan malaysia ke-5 1986-1990 ada menyatakan bahawa akan membina lebuhraya yg menghubungkan Kota Bahru ke Kuala Krai (KB ke KK) sepanjang 73km. Kalau nak ikutkan berapa banyak masa kerjaan nak ambik utk membina lebuh raya nih? Aku kira dari 1990 - 2012, dah 22 tahun. Pastu, lebuhraya nih di masukkan dlm rmk9 plak. Tapi tak jalan2 gak. Susah sgt ke nak buat lebuhraya? Aku tengok kat selangor nih pegi mana2 pun ada lebuhraya.

Berbalik pada KB ke KK, 22 tahun adalah masa yg sgt panjang. Soalan pasal KB ke KK nih pernah di bangkit oleh Ahli Parlimen Tumpat Datuk Kamarudin Jaffar meminta Menteri Kerja Raya menjelaskan mengapa cadangan pembinaan Lebuh Raya Kota Bharu-Kuala Krai tidak dilaksanakan walaupun telah dirancang dalam RMK9, Datuk Shahziman memberi alasan skop pembinaan projek lebuh raya akan diteliti semula dan akan dilaksanakan kemudian iaitu pada tempoh RMK11 dan selanjutnya. Datuk Shahziman juga memberikan alasan bahawa anggaran kos yang tinggi iaitu sebanyak RM5.5 billion menyebabkan kerajaan pusat memutuskan supaya projek ini dilaksanakan secara berfasa. Pelik aku ngan kerajaan nih, guna slogan janji ditetapi tapi hampeh. Tolong la tukar slogan tuh, naik menyampah aku ngan slogan tuh.

Bila PAS nak buat KB ke KK, baru lah kerajaan nak menyibuk. Ada plak suara2 sumbang yg cakap ini cuma retorik je. Yg peliknye MP pasir mas, aku tak payah perkenalkan mangkuk nih yg terkenal dengan kebangangan dia bila bagi kenyataan cakap pembinaan KB ke KK nih propaganda dan retorik PAS menjelang PRU13. Tolong yeh...bila KB ke KK nih dah siap, kalau ada sesape ternampak dia bawak kete atau jalan kaki sekali pun guna KB ke KK nih, tolong langgar yeh...

Kesimpulan yg aku boleh simpulkan di sini adalah janji telah di capati selama 22 tahun.

Akhir kata dari aku...aku tak penah makan capati.

wasalam...

0 comments:

Post a Comment