Saturday, December 1, 2012

Ada gak pencacai umno yg bangang 2

Assalamualaikum...

Blogger yg pro umno nih semakin hari semakin terdesak & bercelaru. Kenapa aku katakan terdesak & bercelaru? Sebab diaorg dah takde isu yg nak di ketengahkan. Sampaikan isu pasal doa pun berminggu2 diaorg kompang sana kompang sini. Ada gak isu yg di bangkitkan kekadang aku rasa tak masuk akal. Tengok screenshot bawah:


Bila masa plak PAS ikut Iran plak nih? Kalau dia ikut Iran sekalipun, itu masa dulu. Siapa yg melampau sebenarnya nih? umno ke PAS? Mmg PAS taksub dalam perjuangan parti sebab PAS adalah parti islam yg nak menegakkan syiar islam di malaysia tapi di halang oleh umno. Hukum hudud contohnya...siapa yg halang? umno...kata parti yg memperjuangkan agama islam tapi kenapa tolak hukum hudud? Aku tak kisahlah kalau ada pemimpin umno yg kata masanya belum seswai utk di laksanakan hudud di malaysia nih, tapi yg aku marah ada pemimpin2 umno yg menghina hukum hudud nih. Hukum hudud nih dikatakan hukum hudud PAS...apa kejadahnya fikiran korang nih? Tulah...dah banyak sgt makan rasuah, mmg fikiran pun tak betul. Ni lagi satu nak bgtau...amalan berpolitik dah agama tidak boleh di pisahkan. Kalau di pisahkan alamat kotor lah amalan politik.


Ni lagi satu sebab apa aku kata diaorg nih dah terdesak & bercelaru. 4 November 1994, skrg nih 2012 la woi...cite tu dah lapok. Pok..pok..bujang lapok.. tapi skrg aku nak tanya, berapa peruntukkan yg kerajaan pusat bagi kat Kelantan? Kalau bagi pun berapa jumlahnye yg betul2 sampai kat Kerajaan Negeri Kelantan?  aku ulang lagi skali, berapa jumlahnye yg betul2 sampai kat Kerajaan Negeri Kelantan?

Akhir kata dari aku...blogger2 & macai umno, kalau nak berkempen pun biar lah pakai otak. Jgn pakai kepala lutut.

Wasalam...

0 comments:

Post a Comment